Kenneth Helledie Quistgaard
Morten Kvistgaard Wilgaard
Thomas Christiansen
Profil
Youandwine har eksisteret som vinimportør siden 1995. I dag ejes og drives virksomheden af Kenneth Quistgaard, Thomas Christiansen og Morten Wilgaard, men youandwine er meget mere end sin ejere. Nærmere et, hvis vi selv skal sige det, originalt koncept, hvor vores kunder har mulighed for at finde firmaets produkter hos selvstændige vinhandlere over hele landet.
Der er således ikke tale om en kæde, men snarere et interessefællesskab og et samarbejde om at skaffe, distribuere og repræsentere nogle af de bedste produkter på markedet. Youandwine har lager i Aabybro i Nordjylland, hvorfra vinene sendes til forhandlerne og de erhvervskunder, som handler direkte med hovedafdelingen.
Du er altid velkommen til at tage kontakt til kontoret, hvis du har spørgsmål, kommentarer eller en fiks idé, du ikke kan holde for dig selv.
Historien
Kenneth Helledie Quistgaard startede youandwine i 1995 på baggrund af kærlighed og passion for den italienske kultur, mad og ikke mindst landets skønne vine. En passion, som med årene er blevet udbygget til kvalitetsprodukter fra andre lande verden over.
Kenneth opererer stadig førerbunkeren fra det nordjyske, hvor han holder tov med leverandørerne, lager, forhandlere og de mere udadvendte aktiviteter som markedsføring og pressekontakt. Til at hjælpe ham med driften, er firmaet blevet beriget med Thomas Christiansen, som står for firmaets økonomi og markedsføring samt Morten Wilgaard, som varetager firmaets website udover at besidde posten som bestyrelsesformand. Et trekløver, som tilsammen sikrer, at firmaet fastholder udviklingen af såvel sortiment som firmaets fremtidige eksistens.
Visionen
Visionen er enkel: Vi vil fastholde og udvikle vores virksomhed og sikre et spændende sortiment af kvalitetsprodukter.
Ikke hvile på laurbærrene, men fortsat søge at inspirere og oplyse dansken om mulighederne for fantastiske smagsoplevelser med vores produkter.
Vi vil gøre det let at få fingrene i gode vine og spiritusvarianter gennem et bredt og landsdækkende samarbejde med sælgere, der brænder lige så meget for den gode smag, som vi gør.
Dybest set vil vi bare gerne gøre en masse mennesker glade.
Hvad forestiller logoet?
Symboliserer de fem eger i hjulet rødvinens fem grundelementer: vand, alkohol, syre, frugt og tannin? Eller er det de fem universelle ingredienser i vinproduktion: sol, vand, jord, plante og menneske? Måske er det de fem mest kendte grundsmage: surt, sødt, salt, bittert og umami? Eller ganske enkelt fem farvestrålende flasker jongleret på en sommerdag?
Svaret er dit eget. For os symboliserer den abstrakte form den dynamik, fleksibilitet og mangfoldighed, som vi tilstræber at gøre til forretningsgrundlag og livsfilosofi i det hele taget. Og så er det også bare rart med lidt kulør på tilværelsen.